Web sitemde yer alan ölçekler, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND) lisansı kapsamında kullanılabilir. Bu lisans, ölçeklerin yalnızca ticari olmayan amaçlarla, değiştirilmeden ve uygun atıf yapılarak kullanılmasını şart koşar. Araştırmacıların bu koşullara uygun hareket etmeleri ve çalışmalarda etik kurallara riayet etmeleri beklenir. Kullanımla ilgili ek izin almak için e-posta göndermenize gerek yoktur. Kullanım dışındaki konular için lütfen iletişime geçiniz. Daha fazla bilgi için Creative Commons Lisans Açıklaması bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.
Ölçekler
Anlamlı Okul Ölçeği
- Amaç: Öğrencilerin okulu ne düzeyde anlamlı algıladıklarını ölçmek.
- Yapı: 10 madde ve iki boyuttan oluşmaktadır.
- Kaynak: Arslan, G., & Yıldırım, M. (2021). Perceived risk, Positive Youth–Parent Relationships, and Internalizing Problems in Adolescents: Initial Development of the Meaningful School Questionnaire. Child Indicators Research, 14(5), 1911-1929.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Öğrenci Öznel İyi Oluş Ölçeği
- Amaç: Öğrencilerde pozitif işlevleri ölçmek.
- Yapı: 16 madde ve dört alt ölçekten oluşmaktadır.
- Kaynak: Renshaw, T. L., & Arslan, G. (2016). Psychometric properties of the Student Subjective Wellbeing Questionnaire with Turkish adolescents: A generalizability study. Canadian Journal of School Psychology, 31(2), 139-151.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Üniversite Öğrencisi Öznel İyi Oluş Ölçeği
- Amaç: Üniversite öğrencilerinde pozitif işlevleri ölçmek.
- Yapı: 16 madde ve dört alt ölçekten oluşmaktadır.
- Kaynak: Yayın Sürecinde.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Sosyal-Duygusal Sağlık Ölçeği-Ortaokul
- Amaç: Öğrencilerde sosyal-duygusal işlevleri ölçmek.
- Yapı: 12 madde ve dört alt ölçekten oluşmaktadır.
- Kaynak: Arslan, G. (2019). Positive psychological traits, school functioning, and psychological adjustment in elementary schoolchildren. Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 29(2), 139-150.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Sosyal-Duygusal Sağlık Ölçeği-Üniversite Formu
- Amaç: Üniversite öğrencilerinde sosyal-duygusal işlevleri ölçmek.
- Yapı: 12 madde ve dört alt ölçekten oluşmaktadır.
- Kaynak: Arslan, G., Allen, K. A., Telef, B. B., & Craig, H. (2020). Social-emotional health in higher education: A psychometric evaluation with Turkish students. British Journal of Guidance & Counselling, 1-14.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Psikolojik İyi Oluş ve Stres Ölçeği
- Amaç: Ortaokul ve lise öğrencilerinde okul ruh sağlığını değerlendirmek.
- Yapı: 12 madde ve iki alt ölçekten oluşmaktadır.
- Kaynak: Renshaw, T. L., & Arslan, G. (2019). Testing the psychological wellbeing and distress screener with Turkish adolescents. International Journal of School & Educational Psychology, 7(3), 165-173.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Okula Yönelik Tutum Ölçeği-28
- Amaç: Ortaokul ve lise öğrencilerinde okula yönelik tutumu değerlendirmek.
- Yapı: 28 madde ve beş alt ölçekten oluşmaktadır.
- Kaynak: Balkıs, M., & Arslan, G. Okul Tutum Değerlendirme Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 1-16.
Arslan, G., & Allen, K. A. (2020). Complete mental health in elementary school children: Understanding youth school functioning and adjustment. Current Psychology, 1-10. - Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Okula Aidiyet Ölçeği
- Amaç: Öğrencilerde aidiyet duygusunu ölçmek.
- Yapı: 10 madde ve iki alt boyuttan oluşmaktadır.
- Kaynak: Arslan, G., & Duru, E. (2017). Initial development and validation of the School Belongingness Scale. Child Indicators Research, 10(4), 1043-1058.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Üniversiteye Aidiyet Ölçeği
- Amaç: Üniversite öğrencilerinde aidiyet duygusunu ölçmek.
- Yapı: 10 madde ve iki alt boyuttan oluşmaktadır.
- Kaynak: Arslan, G. (2021). Loneliness, college belongingness, subjective vitality, and psychological adjustment during coronavirus pandemic: Development of the College Belongingness Questionnaire. Journal of Positive School Psychology, 5(1), 17-31.
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Öğrenci Prososyallik Ölçeği
- Amaç: Öğrencilerde prososyal davranışları değerlendirmek.
- Yapı: 4 madde ve tek boyuttan oluşmaktadır.
- Kaynak: Arslan, G., & Tanhan, A. (2019). Ergenlerde okul aidiyeti, okul işlevleri ve psikolojik uyum arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 33(2), 320-334. doi: 10.33308/26674874.2019332127
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Genç İçselleştirilmiş Davranışlar Ölçeği
- Amaç: Çocuk ve ergenlerde içselleştirilmiş davranış problemlerini ölçmek.
- Yapı: İki alt ölçekten oluşmaktadır. Kesim noktası ile riskli öğrencilerin belirlenmesinde kullanılabilir.
- Kaynak: Arslan, G. (2020). Measuring Emotional Problems in Turkish Adolescents: Development and Initial Validation of the Youth Internalizing Behavior Screener. International Journal of School & Educational Psychology. Advance online publication. doi:10.1080/21683603.2019.1700860
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Genç Dışsallaştırılmış Davranışlar Ölçeği
- Amaç: Çocuk ve ergenlerde davranışsal problemleri ölçmek.
- Yapı: Üç alt ölçekten oluşmaktadır. Kesim noktası ile riskli öğrencilerin belirlenmesinde kullanılabilir.
- Kaynak: Arslan, G. (2018). Development and validation of the Youth Externalizing Behavior Screener: A brief and effective measure of behavioral problems. International Journal of School & Educational Psychology. Advance online publication. doi:10.1080/21683603.2018.1466747
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Kaçınma ve Birleşme Ölçeği 8
- Amaç: Gençlerde psikolojik esnekliği ölçmek amacıyla geliştirilmiştir.
- Yapı: 8 maddelik bir ölçme aracıdır.
- Kaynak: Arslan G. (2023). Dysfunctional parenting and emotional problems and substance misuse: Enhancing psychological flexibility in college students. Journal of ethnicity in substance abuse, 1–17. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/15332640.2023.2237930
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Şiddet Yaşantıları Ölçeği
- Amaç: Çocuk ve ergenlerde şiddet ve mağduru ölçmek amacıyla geliştirilmiştir.
- Yapı: 8 maddelik bir ölçme aracıdır.
- Kaynak: Arslan, G.. (2019, 27 Mayıs). Bullying experiences in children and adolescents: Structural validity and reliability of the Bullying Experience Scale. Figshare. doi:10.6084/m9.figshare.8188418.v2
- Ölçeğe Erişim: Tıklayınız
Bu ölçekler, araştırmacılar ve eğitimciler tarafından ticari olmayan amaçlarla, değiştirilmeden ve uygun atıf yapılarak kullanılabilir. Herhangi bir sorunuz veya öneriniz için lütfen iletişime geçiniz.